پیام جیانی مرلو رییس ایپس به مناسبت روز جهانی ورزشی نویسان؛

پیام جیانی مرلو رییس ایپس به مناسبت روز جهانی ورزشی نویسان؛
سعی می کنیم با جهل که بزرگترین تهدید برای ورزش است مبارزه کنیم
 به گزارش ایسجا و به نقل از سایت ایپس؛ جیانی مرلو رییس انجمن جهانی ورزشی نویسان به مناسبت دوم جولای پیامی به شرح زیر ارسال کرد. متن این پیام چنین است:
امروز سفر یکساله آغاز می شود که ما را به صدمین سالگرد ایپس می رساند. نود و نه سال پیش گروهی از همکاران ایده درخشان ایجاد AIPS را داشتند. آنها آینده حرفه ما را دیده بودند و انجمن را برای حفظ حقوق ورزشی نویسان ایجاد کردند. کار آنها برجسته بود. اکنون ما وظیفه داریم راهی را که آنها مشخص کرده اند ادامه دهیم.
زمان‌های دشوار؛ جهان در حال حاضر روزهای سختی را تجربه می‌کند: جنگ در اوکراین، تنش‌ها و درگیری‌های مسلحانه در بخش‌های مختلف قاره‌ها، خشکسالی، تغییرات آب و هوایی. ورزش نیز عاری از تأثیرات منفی این دشواری ها نیست و به همین دلیل وظیفه ماست که برای مقابله با مشکلات و دفاع از استقلال حرفه ای مان متحد شویم. ورزش به عنوان زبان مشترک مردم جهان برای گرد هم آوردن مردم ایجاد شد و رشد یافت، زیرا از زبان مشترکی استفاده می کند و در سراسر جهان حاکم است و یک پدیده بین نسلی است.
استقلال؛ ما با انتقاد سازنده خود باید از قوانین و یکپارچگی آن دفاع کنیم، زیرا ورزش فرهنگ است زیرا مردم و نسل های مختلف را به هم نزدیک می کند. استقلال حرفه ای ما یک سرمایه اساسی است و در این شرایط از میان پرونده های متعددی که در دنیا وجود دارد درخواست آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی را انتخاب می کنیم، دو همکار جوان ایرانی که ماه هاست در زندان به سر می برند.
هوش مصنوعی؛ اکنون زمان هوش مصنوعی فرا رسیده است، هوش مصنوعی که برخی آن را یک ابزار دیجیتال مفید و مثبت می دانند. من شخصاً این نظر را ندارم. همانطور که برخی ادعا می کنند، هوش مصنوعی می تواند با اخبار جعلی مبارزه کند، اما مهمتر از همه می تواند به سرعت اخبار جعلی ایجاد کند یا تصاویری تولید کند که هیچ ربطی به واقعیت ندارند، اما کامل و واقعی به نظر می رسند. مردم شکننده هستند و بنابراین هوش مصنوعی، اگر کنترل نشود، می تواند آسیب بیشتری نسبت به یک جنگ یا یک بیماری همه گیر وارد کند.
سرمایه گذاری در فرهنگ؛ به همین منظور با برنامه‌های فوق‌العاده ویژه خبرنگاران جوان و جایزه جهانی AIPS به مسیر سرمایه‌گذاری در فرهنگ ادامه خواهیم داد. اینها سلاح های ما هستند که با آنها سعی می کنیم با جهل که بزرگترین تهدید برای ورزش است مبارزه کنیم. اگر در نبرد برای دفاع از فرهنگ حرفه ای خود و آزادی عقیده که در ورزش بسیار اساسی هستند متحد باشیم، می توانیم آینده بهتری را برای نسل های بعدی خبرنگاران فراهم کنیم.
۱۱ تیر ۱۴۰۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید