در دومین روز گردهمایی مسئولین روابط عمومی ادارات کل ورزش و جوانان استان های کشور، دکتر محمد سلطانی فر و منوچهر زندی به ترتیب به تبیین نقش روابط عمومی ها در حوزه سناریو نویسی و تعامل با رسانه ها پرداختند.
به گزارش ایسجا، به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در این نشست منوچهر زندی
به تببین بحث تعامل متقابل رسانه های ورزشی با روابط عمومی پرداخت.
دبیرکل افتخاری انجمن ورزشی نویسان بیان کرد: کار روابط عمومی توزیع
اطلاعات، انجام تبلیغات، ارتباط دو سویه و تجزیه و تحلیل باورهاست.
منوچهر زندی با نقد فعالیت روابط عمومی ها در سازمان ها و ارگان های مختلف، افزود: خوشبختانه در وزارت ورزش و جوانان، مقام عالی
وزارت، معاونین و مسئولین ارشد وزارتخانه علاوه بر اینکه ورزشی هستند، خود از
خانواده رسانه محسوب می شوند و عضو خانواده بزرگ انجمن ورزشی نویسان و از
بنیانگذاران آن هستند که این خود یک حسن است.
عضو هیئت رئیسه انجمن جهانی ورزشی نویسان در ادامه ارتباط دو سویه
روابط عمومی ها با رسانه ها را از وظایف مهم مسئولین این حوزه دانست و اظهار داشت:
براساس این وظایف، روابط عمومی ها در تعامل با رسانه ها باید حقایق را به مردم
بگویند و پاسخگوی جامعه باشند.
وی با اشاره به اینکه هر صنفی به
صورت تخصصی در جامعه دسته بندی خاص خود را دارد، گفت: باید روابط عمومی ها، صنف
روزنامه نگاران و خبرنگاران را بشناسند، چرا که عدم شناخت این صنف ممکن است روابط
عمومی ها را به بیراهه ببرد.
این چهره برجسته رسانه ای تاکید
کرد: روابط عمومی ها باید انتقاد پذیر، واقع گرا، در دسترس و پاسخگو بوده و برای
هر صحبت، خبر و اطلاعات، دلیل داشته باشند.
زندی تصریح کرد: یک روابط عمومی موفق در درون
سازمان ارتباط خوبی ایجاد می کند و با بیرون سازمان هم به خوبی ارتباط می گیرد.