خداحافظی با شیوه های سنتی خبرنگاری ورزشی با ورود هوش مصنوعی

خداحافظی با شیوه های سنتی خبرنگاری ورزشی با ورود هوش مصنوعی
هوش مصنوعی می تواند در شیوه برگزاری مسابقات، داوری، تدوین استراتژی، تمرین های بدنسازی، اندازه گیری عملکرد بازیکنان و همچنین استعدادیابی تحولی انقلابی را در صنعت ورزش رقم بزند.
 

 

دکتر حسین امامی، مدرس هوش مصنوعی و روابط عمومی، در کارگاه آموزشی "هوش مصنوعی در رسانه و روابط عمومی ورزشی" گفت: "هوش مصنوعی می تواند دقت و کارایی را در جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های ورزشی افزایش دهد."
 
این مدرس دانشگاه و پژوهشگر رسانه های نوین گفت: هوش مصنوعی با بررسی حرکات بازیکنان، به مربیان در طراحی برنامه های تمرینی بهتر کمک کرده، با آنالیز ویدئو بازی ها، نقاط ضعف تیم حریف را شناسایی می کند.
 
وی تصریح کرد: هوش مصنوعی با بررسی اطلاعات دریافتی از حسگرها، خطر مصدومیت بازیکنان را پیش بینی می کند.
 
امامی همچنین کاربردهای متنوع هوش مصنوعی در ورزش از جمله تحلیل عملکرد بازیکنان و تیم ها، پیش بینی و پیشگیری از آسیب دیدگی، شبیه سازی بازی و برنامه ریزی استراتژیک، تولید گزارش های بازی و تحلیل، جذب هواداران و ارتقای تجربه تماشاگران را تشریح کرد.
 
عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی با اشاره به نمونه هایی از بهره گیری از هوش مصنوعی در خبرنگاری ورزشی، به اقدامات رسانه های بین المللی اشاره کرد و گفت: این فناوری در آینده نقش بسزایی در خبرنگاری ورزشی خواهد داشت و می تواند گزارش زنده بازی، تحلیل تاکتیک ها و خلاصه بازی را به صورت خودکار تولید کند.
 
این متخصص و مدرس هوش مصنوعی افزود: "هوش مصنوعی نه تنها در حوزه گزارشگری و تحلیل بازی ها نقش دارد، بلکه می تواند با کمک واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، تجربه تماشای فراگیر و تعاملی بی نظیری را برای طرفداران ورزش فراهم کند."
 
در این کارگاه آموزشی، شرکت کنندگان با شیوه های عملی استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولیدمحتوا آشنا شدند.
 
کارگاه آموزشی "هوش مصنوعی در رسانه و روابط عمومی ورزشی" طی چهار جلسه به مدت ۱۲ ساعت با هدف آشنایی روابط عمومی ها و خبرنگاران ورزشی با ابزارهای هوشمند توسط روابط عمومی کمیته ملی المپیک و انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران، از اسفند ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران با تدریس دکتر حسین امامی رودسری برگزار شد.
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید