یکصدمین سال روز تاسیس انجمن جهانی ورزشی نویسان

یکصدمین سال روز تاسیس انجمن جهانی ورزشی نویسان
دوم جولای روز تاسیس انجمن جهانی ورزشی نویسان AIPS است که در سال ۱۹۲۴ در پاریس و قبل از مراسم افتتاحیه هشتمین دوره بازی های المپیک، با همت و تلاش جمعی از روزنامه نگاران ورزشی نواندیش و آینده نگر، به عنوان یک تشکل حرفه ای و بین المللی به جهان معرفی شد. تاسیس "ایپس" به عنوان یک نهاد بین المللی، حکایت از یک جمع متشکل و جریان ساز در ورزش جهان و خانواده ای بزرگ از نویسندگان، روزنامه نگاران، گزارشگران، خبرنگاران و عکاسان ورزشی در بین همه ملت ها و کشورها در سراسر جهان است. هدف اصلی AIPS به عنوان یک سازمان بین المللی مستقل، افزایش همکاری بین انجمن های عضو خود در دفاع از ارزش های ورزش و منافع حرفه ای اعضا، تقویت دوستی، همبستگی و منافع مشترک بین روزنامه نگاران ورزشی همه کشورها و تضمین بهترین شرایط کاری ممکن برای اعضا است.
 
 
 
به مناسبت پایه گذاری و تاسیس AIPS در دوم جولای، این روز به عنوان روز جهانی ورزشی نویسان نامگذاری شده و انجمن جهانی به نمایندگی از روزنامه نگاران ورزشی در سراسر جهان با بیش از 9500 عضو از 190 کشور، و انجمن های ملی در همه کشورها، برنامه هایی را برای بزرگداشت این روز برگزار می کنند. دوم جولای 2024 مصادف با صدمین سالگرد تاسیس انجمن جهانی است و در این مناسبت برنامه های گسترده تری از سوی انجمن جهانی پیش بینی و تدارک دیده شده است. جشن ها و برنامه هایی که با حضور رییس و مقامات آی او سی و روسای فدراسیون های بین المللی، و در راستای تحکیم جایگاه فرهنگی و حرفه ای ایپس در ورزش جهان و ارتقاء تعامل انجمن جهانی با نهادها و سازمان های بین المللی ورزشی برگزار خواهد شد.
 
روز جهانی ورزشی نویسان حکایت از یک جمع متشکل و جریان ساز در ورزش جهان و خانواده ای بزرگ از نویسندگان، روزنامه نگاران، گزارشگران، خبرنگاران و عکاسان ورزشی در بین همه ملت ها و کشورها در سراسر جهان است. انجمن های ملی ورزشی نویسان در بیش از ۱۹۰ کشور جهان با قرار گرفتن در مجموعه انجمن جهانی ورزشی نویسان، نقش بزرگی در اطلاع رسانی، دانش افزایی، و ترویج فرهنگ ورزش در بین مردم و صیانت از اصول و ارزش های آن، و دفاع از استقلال، آزادی، و ایجاد بهترین شرایط کاری برای حرفه روزنامه نگاری ورزشی دارند.
 
انجمن ورزشی نویسان ایران نیز اگر چه به لحاظ سال تاسیس، با سابقه صدساله انجمن جهانی فاصله دارد، اما به جهت برخورداری از پیشینه ای غنی در فعالیت روزنامه نگاری ورزشی، و حضور قوی و موثر در عرصه های ملی و بین المللی با پشتوانه عضویت بیش از هفتصد همکار از رسانه های ورزشی مختلف، و برخورداری از حمایت کمیته ملی المپیک و سایر نهادهای ورزشی و رسانه ای کشور، در جایگاهی شایسته در جهان و آسیا قرار دارد و می توان گفت که انجمن ایران در جهان در گروه ده کشور اول و در قاره کهن آسیا رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. شاهد این ادعا کسب کرسی در هیات رئیسه های انجمن جهانی و انجمن آسیایی ورزشی نویسان از سال ۲۰۰۱ و حفظ این کرسی ها تا کنون، و حضور درخشان خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران‌ در شش دوره جایزه جهانی ورزشی نویسان و دریافت جوایز و کسب رتبه های برتر در جهان و آسیا است که حاکی از بنیه قوی همکاران ایرانی و قوت آثار تولیدی در گروه‌های نوشتاری، عکس، ویدئو، و صدا در رقابت با ورزشی نویسان سایر کشورهاست.
 
اینک و در یکصدمین سال تاسیس انحمن جهانی ورزشی نویسان، با تبریک این روز به تمامی همکاران پرتلاش رسانه های ورزشی و ارج نهادن به زحمات آنان در این عرصه مهم فرهنگی، و با تاکید بر ضرورت فراهم بودن شرایط حرفه ای آزاد و مستقل برای ورزشی نویسان و اصحاب رسانه، امیدواریم روز به روز شاهد ارتقاء کیفی شرایط و وضعیت حضور و فعالیت همکاران خبرنگار و عکاس ورزشی در پوشش خبری و تصویری مسابقات و رویدادهای ورزشی کشور باشیم. ضمن آنکه انتظار داریم رعایت حرمت و احترام همکاران و نمایندگان رسانه های ورزشی از سوی مدیران و دست اندرکاران در فدراسیون ها و نهادهای ورزشی کشور مورد توجه و اقدام قرار گیرد.
 
در پایان ضمن تشکر از جامعه ورزش و به ویژه مدیران ارشد ورزش کشور در تکریم و بزرگداشت همکاران ورزشی نویس در روز جهانی ورزشی نویسان، مجددا مراتب تعهد همکاران عزیز در رسانه های ورزشی را به امانتداری در حفظ قداست قلم و همراهی مسئولانه، صادقانه و منصفانه آنان در جهت توسعه و پیشبرد اهداف ورزش کشور را اعلام می داریم.
۱۱ تیر ۱۴۰۳
مهرشاد ملکی
۱۴۰۳/۰۴/۱۹
5
0
0

بر همگان مبارک باد این روز


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید