به گزارش ایسجا؛ این کارگاه روز یکشنبه مورخ ۱۸ شهریورماه با حضور جمعی از خبرنگاران و فعالان عرضه روزنامه نگاری در دو بخش برگزار گردید.
در بخش نخست این برنامه آموزشی، دکتر میثم زمان آبادی ضمن مرور تاریخچه شکل گیری نظریه های اصلی رشته روانشناسی رسانه آنها را تلفیقی از نظریه های مبنایی دو رشته روانشناسی و علوم ارتباطات توصیف کرد و گفت: پیدایش میان رشته هایی چون روانشناسی رسانه، محصول احساس نیاز جوامع به یافتن پاسخ برای سوالات ناشی از زیست انسان در دنیای مبتنی بر شبکه های اجتماعی و رسانه های مدرن است.
رییس کمیته آموزش ایپس آسیا، میان رشته های جدید همچون روانشناسی رسانه را فرصت هایی برای روزنامه نگاران توصیف کرد و گفت: تلفیق تجربه کار عملی و دانش های جدید، فرصت های شغلی فراوانی ایجاد کرده است. در بخش دوم این برنامه آموزشی، استاد ایرانی دانشگاه People کالیفرنیا، به تشریح و توضیح نتایج تحقیقات صورت گرفته بر رابطه بیان دو عامل قابلیت اعتماد و سوگیری بر میزان فروش(تیراژ) مطبوعات در ایالات متحده پرداخت.
این برنامه ۴ ساعته آموزشی در ادامه با ترجمه و تحلیل فرآیند ارزیابی، رتبه بندی و تحلیل محتوای رسانه ها و همچنین پرسش و پاسخ ادامه یافت.
در انتهای برنامه دکتر احمدی ضمن تشکر از دکتر زمان آبادی برای تدریس در این کارگاه آموزشی و اهدای لوح سپاس به ایشان اظهار داشت با توجه به درخواست و استقبال اعضای انجمن، کارگاههای آموزشی با موضوعات متنوع در حوزه رسانه و ارتباطات در شش ماهه دوم سال جاری در تهران و شعب انجمن در استان ها برگزار خواهد شد.